
Att som organisation rekrytera, eller för den delen besluta sig för att vara med som kandidat i en rekryteringsprocess, är ett stort beslut. Inte bara för individen det berör, utan också för organisationen som ska få ett nytt ledarskap.
En gång i månaden publicerar jag ett blogginlägg där jag reder ut viktiga begrepp att ha koll på i rekryteringsprocessen, guider för vilka frågor du som kandidat ska ställa rekryteraren eller hur du tar reda på att konsulten du anlitar verkligen företräder dig på ett korrekt sätt.


Senaste inläggen

Att skriva cv
I samband med att du blir kontaktad i en rekrytering ombeds du oftast att skicka in en cv. Om du undrar hur du ska skriva en sådan så kommer här några tips.

När du är kandidat i en rekrytering händer det inte sällan att konsulten vill att du ska göra ett psykologisk test. Du kanske undrar varför?
Intervjuer och referenstagning är alltid de viktiga delarna, men dessa kan ibland kompletteras med tester för att hjälpa den som ska rekrytera att få en helhetsbild. Läs mer om vad vill man veta som inte kommer fram i intervjun.